Ben ik zichtbaar?

By 22 maart 2015Bijeenkomsten

Tegenwoordig is elk mens een merk, online maar ook in het dagelijkse leven. Bewust of onbewust. Een merk moet zich laten zien. Maar hoe? Tijdens de VOV bijeenkomst op 27 maart a.s. geven wij antwoord op de vraag: hoe visualiseer je je persoonlijke merk via een logo, huisstijl, op drukwerk, website, e-nieuwsbrief eigenlijk?

“Elk aanbod schept zijn eigen vraag” is een bekende spreuk uit de economie. Als die ook voor mensen geldt is personal branding voor iedereen van belang. Door jezelf als duidelijk merk aan te bieden creëer je je eigen markt en je eigen mogelijkheden.

Als freelancer/ondernemer kun je niet zonder klanten. Die klanten moeten je echter wel kunnen vinden én je moet ervoor zorgen dat je je potentiële klanten zo aanspreekt, dat ze met jou in zee willen gaan. Hoe doe je dat? Door te bouwen aan je eigen personal brand. Deze laat aan je klanten zien wat jou (én jouw product / dienstverlening) bijzonder maakt en trekt het soort klanten aan voor wie jij ook daadwerkelijk van toegevoegde waarde kunt zijn. Bovendien kan personal branding helpen bij het vinden van de juiste baan en het maken van promotie. Hoe werkt dit uit Amerika overgewaaide fenomeen? Beschouw jezelf als een merk: weet wat je uniek maakt en wat je onderscheid van anderen. Maar zelfs als personal branding geen direct nut voor je lijkt te hebben, is het op zijn minst een goede manier om tot zelfinzicht te komen.

Ook voor bedrijven werkt personal branding: de kwaliteit van je mensen bepaalt de kwaliteit van je organisatie. En met grijze muizen onderscheid je je niet. Dus je mensen kunnen jouw organisatie op de kaart zetten. Dit is niet alleen motiverend voor de individuele professional, maar leidt ook tot betere resultaten voor het bedrijf, omdat klanten te maken krijgen met vakbekwame en gemotiveerde professionals die namens het bedrijf een goede prestatie neerzetten.

Kortom: tegenwoordig is elk mens een merk, online maar ook in het dagelijkse leven. Bewust of onbewust. Een merk moet zich laten zien. Maar hoe?

Ben je benieuwd hoe jij kunt werken aan je zichtbaarheid? Meld je dan hier aan!